Rabu, 28 Disember 2011

BEKERJA ATAU MENYENGAL?

Assalamualaikum..

Yo Readers!(kalau ada)....pekabo weh??


Untuk makluman korang...aku skarang ni dah menjadi seorang wanita berkerjaya...sbb tu la x de mase nak hapdate blog nih..buzy je memanjang...(bajet hebat sangat lah keje aku tuh?)..hoho


Okeh...kali ni aku nak menyibuk kat sini dgn meng-hapdate mengenai kerja aku...kepada yg tak sudi nak baca...sila angkat kaki tangan anda untuk meninggalkan blog ineh...mudah kan?



11 pagi... 
Dengan kepala lutut yang menggigil riang...aku melangkah menuju ke Pusat Tuisyen IQ Pintar...motif???Carik keje la...buat apo laie?


Setelah sampai..aku pun terus disoal-siasat oleh Cikgu Jaafar; Pgurus tmpat tusyen tuh..Mau berpeluh jugak  aku nak jawab soklan cepumas yang dia campak kat aku...macam tongah buek pekso pun ado...hoho



5 boring minutes later...
I’m officially a clerk at the tuition centre...huuray!! (berpoco-poco sendirian)



2 jam kendian...
Aku dok tecongok sorang2 kat pusat tuisyen tuh tanpa seorang pun teman untuk menyengal...ouh...amat bosan..(itulah akibatnye kalau dah gatai sangat nak keje)..hoho




3 hari berlalu...
Okeh...maseh tak ada sosok tubuh manusia menjenguk mahupun menyapa aku...yg ada hanya sfisis monyet, gorila dan binatang2 satu sfisis dengannya...rojer and out...(di zoo kah aku?)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Okeh... Begitulah hari2 aku berlalu...saban hari menunggu dgn penuh harapan agar  kaum ibu bapa di luar sana datang mendaftarkan anak mereka ke tempat tuisyen ini..detik demi detik ku lalui penuh dengan kebosanan dan kesengalan...namun...tak seorang pun manusia datang meneman...sob..sob...why God??why??



Ouh...mengenangkan suasana kerja yg sunyi  sudah cukup untuk membuat aku menggigil2 kebengong-an sambil menjerit hiba dalam kekecewaan...ouh...amat pedih..sob..sob



Jadi di sini...aku ingin merayu kepada para ibu bapa di luar sana...


silalah mendaftarkan anak2 anda di pusat tuisyen ini agar aku dapat mengubati  sindrom kebengong-an yg semakin kronik ini...Semoga permintaan terakhirku  ini termakbul sebelum aku menghembuskan napasku yg terakhir...uhukk...uhukk....(tak kesian ke kat aku hah?)




seminggu kendian...
akibat diserang sawan kebengong-an yang  terlalu kronik...aku mati disambar petir yang bosan melihat aku berpoco-poco sendirian tanpa henti...Al-Fatihah...hoho







p/s: kepada ibu bapa di luar sana....anak2 hangpa dah pandai sangat ka sampai tak mau pi tuisyen??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan